Plugg

Ja då var det skola igen då. Megaskojj att se alla igen! Alla såg frächa och många nyklippta ut. Haha, ossian satt framför mig men han har klippt sig så jag kände inte igen honom. Sen vände han sig om och jag utbrast "Men gud! Är det DU!". Synd bara att det regnat hela den senaste veckan så all färg har försvunnit lagom till skolstart och fotografering. Men men, Var positiv!
Det var som jag nämnde några nya tillskott till klassen: Sanna, Ylva, David och killen från Peking. Jag vet ärligt inte vad han heter. Måste lära mig det imorrn. Men det var också en tjej från Bankok. hon var trevlig och snackade väldigt bra engelska! Hon kallas.. Pokpik? popik? nåt sån't iaf.
Vi hade första biotek-inriktnings-kursen idag. BiologiBreddning; Cellernas Värld. Läraren var jättebra! Fast jag fick översätta vad han sa till Rostam. Jag vet inte om det hjälpte men jag försökte iaf. Och så fick vi översätta allt till engelska, kinapojken var i vår grupp. Det var inte det lättaste. Han kunde ingenting om DNA och förstod inte vad vi sa, vi förstod inte heller vad vi sa. Kan man inte vad 'baspar' eller 'nukleotid' heter på engelska så får man vara kreativ och dra till med något. Hoppas han lär sig svenska snart så man slipper skämma ut sig.
Ja, Elsa! Vi ska vara snälla mot nykomlingarna! Pikpok får bli vår nya thailändska Äls.

Jag var rätt så slut när jag kom hem. Slocknade på soffan. När jag vaknade var det mascara på kudden. OH NO! Försökte tvätta bort det lite diskret men jag vet inte, det får bli ett minne från första skoldan i tvåan.
För nu drar det igång på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Astrid

hon stavar pukpik. tror jag faktiskt.. :P hon hade själv komit på att hennes namn var likt bikbok..

2006-08-24 @ 18:41:50
URL: http://mellanslag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0