Musikalslut och "skolstart"

Idag fick vi från musikalen fika i matsalen av rektor och andra viktiga personer på skola som tyckte att vi varit duktiga och undrade om funderingar och möjliga förbättningar. Goda bullar var det! Och RÖD flädersaft.. sen när blev flädersaft röd? jo, sen färgämnen kom till och gjorde saften mer färgglad. Men inte är det då riktigt.

Sista showen var ju klockren! Jag älskade alla små roliga inklipp, typ som "å hon ba..." m.m. Det är ju liksom det som gör helamusikalen värd.. elelr inte. Men skojj var det. Det var helkonstigt att komma hem igår medans det fortfarande var ljust. Och jag var inte i skolan i 12 timmar för första gången på två veckor! nice. Fick till och med i ordning lite på rummet då. Nu har jag tänkt att jag ska baka muffins! sen blir det skolarbete till tusen.

Har kännt mig lite som en trea idag.. ja fast inte i gymnasiet då.. nej, sådär som man var för nio år sedan. Fast jag var aldrig riktigt det så jag kär mitt rejs nu istället. Jag snackar om att kludda "Madde hjärta David" I överallt mattehäftet. Men barnslig får mna vara lite ibland när man är kär, visst?

Känner man sig smart eller? Sista kemilektionen idag och vi skulle tillsammans i en grupp bestämma vad olika molekyler hade för struktur.. eller ja, hur olika grupper satt ihop i den. iaf. så vi fick problem som vi ksulle lösa, och vår grupp löste allihop! Det är möjligt att andra grupper också löste alla, men jag tyckte iaf att vi var väldigt duktiga. Och kul var det också. Kanske var det därför det gick så bra, för att det var roligt. Eller så var det roligt för att det gick bra.. men jag var faktiskt äldigt pepp redan före.. jaja det går ju att spekulera lite som man vill med det. Kul. punkt.

som sagt, muffins nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0